2024
Journal articles
- titre
- Gaining a better understanding of online polarization by approaching it as a dynamic process
- auteur
- Celina Treuillier, Sylvain Castagnos, Christèle Lagier, Armelle Brun
- article
- Scientific Reports, 2024, ⟨10.48550/arXiv.2309.10423⟩
- typdoc
- Journal articles
- DOI
- DOI : 10.48550/arXiv.2309.10423
- Accès au texte intégral et bibtex
Conference papers
- titre
- All Polarized but Still Different: a Multi-factorial Metric to Discriminate between Polarization Behaviors on Social Media
- auteur
- Celina Treuillier, Sylvain Castagnos, Armelle Brun
- article
- ACM/SIGAPP Symposium On Applied Computing, Apr 2024, Avila, Spain. ⟨10.1145/3605098.3635972⟩
- typdoc
- Conference papers
- DOI
- DOI : 10.1145/3605098.3635972
- Accès au texte intégral et bibtex
Book sections
- titre
- IZLife
- auteur
- Imad Assayakh, Joannès Guichon, Pierre-Antoine Rault, Celina Treuillier
- article
- Think before loading, , 2024, 978-2-9591975-0-5
- typdoc
- Book sections
- Accès au texte intégral et bibtex
2023
Conference papers
- titre
- A Multi-Factorial Analysis of Polarization on Social Media
- auteur
- Celina Treuillier, Sylvain Castagnos, Armelle Brun
- article
- UMAP ’23 Adjunct: Adjunct Proceedings of the 31st ACM Conference on User Modeling, Adaptation and Personalization, Jun 2023, Limassol, Cyprus. ⟨10.1145/3563359.3597393⟩
- typdoc
- Conference papers
- DOI
- DOI : 10.1145/3563359.3597393
- Accès au texte intégral et bibtex
- titre
- Fair Design of Learners Descriptive Cards
- auteur
- Inaya El Alaoui, Célina Treuillier, Anne Boyer
- article
- Fourth International Workshop on Human-Centred Learning Analytics (HCLA) held in conjunction with Learning Analytics and Knowledge Conference (LAK’23), Mar 2023, Online, France
- typdoc
- Conference papers
- Accès au texte intégral et bibtex
- titre
- Designing transparent learning analytics dashboards
- auteur
- Inas Redjem, Célina Treuillier, Anne Boyer
- article
- Fourth International Workshop on Human-Centred Learning Analytics (HCLA) held in conjunction with Learning Analytics and Knowledge Conference (LAK’23), Mar 2023, Online, France
- typdoc
- Conference papers
- Accès au texte intégral et bibtex
Poster communications
- titre
- How a Multi-Factorial Analysis of Polarization Paves the Way for Innovative Recommendation Strategies
- auteur
- Celina Treuillier, Sylvain Castagnos, Armelle Brun
- article
- NorwAI Innovate, Oct 2023, Trondheim, Norway.
- typdoc
- Poster communications
- Accès au texte intégral et bibtex
2022
Conference papers
- titre
- Learning Profiles to Assess Educational Prediction Systems
- auteur
- Amal Ben Soussia, Célina Treuillier, Azim Roussanaly, Anne Boyer
- article
- The 23rd International Conference on Artificial Intelligence in Education, Jul 2022, Durham (GB), United Kingdom. pp.41-52, ⟨10.1007/978-3-031-11644-5_4⟩
- typdoc
- Conference papers
- DOI
- DOI : 10.1007/978-3-031-11644-5_4
- Accès au texte intégral et bibtex
- titre
- Being Diverse is Not Enough: Rethinking Diversity Evaluation to Meet Challenges of News Recommender Systems
- auteur
- Celina Treuillier, Sylvain Castagnos, Evan Dufraisse, Armelle Brun
- article
- FairUMAP 2022 – Fairness in User Modeling, Adaptation and Personalization, Jul 2022, Barcelone, Spain. ⟨10.1145/3511047.3538030⟩
- typdoc
- Conference papers
- DOI
- DOI : 10.1145/3511047.3538030
- Accès au texte intégral et bibtex
- titre
- Don’t burst blindly: for a better use of natural language processing to fight opinion bubbles in news recommendations
- auteur
- Evan Dufraisse, Célina Treuillier, Armelle Brun, Julien Tourille, Sylvain Castagnos, Adrian Popescu
- article
- PoliticalNLP 2022 – First Workshop on Natural Language Processing for Political sciences, Jun 2022, Marseille, France. pp.79-85
- typdoc
- Conference papers
- Accès au texte intégral et bibtex
- titre
- A New Way to Characterize Learning Datasets
- auteur
- Célina Treuillier, Anne Boyer
- article
- 14th International Conference on Computer Supported Education, Apr 2022, Online Streaming, France. pp.35-44, ⟨10.5220/0010982500003182⟩
- typdoc
- Conference papers
- DOI
- DOI : 10.5220/0010982500003182
- Accès au texte intégral et bibtex
2021
Conference papers
- titre
- Identification of class-representative learner personas
- auteur
- Celina Treuillier, Anne Boyer
- article
- LA4SLE 2021 – Learning Analytics for Smart Learning Environments, Sep 2021, Bolzano, Italy. pp.38-45
- typdoc
- Conference papers
- Accès au texte intégral et bibtex